piątek, 4 maja 2018

różnica

Prawie hmmm prawie czyni niezłą różnice. Silnik z odbiornikiem jest o około 200 zeta droższy ale,,. per saldo wychodzi taniej-odpada rozbudowanie instalacji-sterowniki i całą reszta gadżetów a późniejszą możliwość dowolnego sterowania i programowania jest niezaprzeczalna. Tylko niestety na tym etapie myśli się tylko o jak najtańszym rozwiązaniu które najtańszym tak naprawdę nie jest. tylko się wetnę , że silniki do rolet ze sterowniem przewodowym i bezprzewodowym kosztują prawie tyle samo , do tego kupujesz pilocik i strujesz tym , programujesz jak chcesz i po co tą całą instalację budować małe sprostowanie: wszystkie silniki są pod napięciem nie do opuszczenia/podniesienia się ostatniej rolety, a do wyłączenia napięcia np. przełącznikiem.
Ta instalacja daje to, że przeciwny biegun jest tak jakby odłączony, więc gdy roleta się podniesie i wyłączy ją krańcówka to na przewodzie od opuszczania nie pojawia się napięcie i rolety nie "wariują" Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie starej instalacji CO ( ponad 40l at ) w obiegu bez pompy.Moim zdaniem nic nie robić. Instalacja zaszła kamieniem kotłowym i to jest raczej pozytywne zjawisko jeżeli chodzi o trwałość. Wadą jest częściowa utrata sprawności przez układ. Ale tego i tak się nie pozbędziesz.

Czym ją odkamienić i wyczyścić przed zmianą pieca?
Nie wchodzi w rachubę rozbiórka instalacji.
Zrobiłem małą imitację pracy przekaźników (jeszcze ich nie mam) z tego schematu. Odłączyłem z każdej rolety przewód fazowy od przeciwnego kierunku rolety (otwierania) i włączyłem zamykanie na wszystkich roletach naraz. Wszystko zadziałało tak jak powinno. Następnie zrobiłem analogicznie, jeżeli chodzi o otworzenie i również odbyło się bez przeszkód. Bądźmy dobrej myśli
dziwne jest zachowanie rolet, ja steruje roletami ze sterownika PLC, z wyjściami przekaźnikowymi, 13 rolet jest zasilanych jednocześnie, według podobnego schematu i nic się nie dzieje, czas działania przekaźników mam ustawiony na 60 sekund silniki są droższe o około 100zł/szt. czyli wychodzi 400zł z pilotem za wszystkie rolety. W sumie mogłem tak zrobić od razu, ale już trudno. Też mam sterowanie pilotem, bo mam Bramstera , dodatkowo mogę sterować przyciskiem, mam podłączoną lampę ostrzegawczą i a do tego programator czasowy, który rano odsłania rolety (narazie jedną  ), słońce budzi mnie swoimi promieniami, a wieczorem się zasłaniają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz