piątek, 4 maja 2018

otwieranie

Mam problem, podłączyłem trzy rolety równolegle (teraz już wiem, że tak nie wolno) i jak jedna z nich otworzy/zamknie się całkowicie zaczyna wariować (zmienia obroty co sekundę). Wiem, że należy zastosować przekaźniki. Pytanie tylko, gdzie takie zdobyć? Zależy mi, aby były jak najmniejsze i niedrogie. Właśnie to trochę dziwnie brzmi, ale tak sprawdziłem (włączyłem dwie rolety, z tym, że w tej, która całkowicie się otworzyła jako pierwsza wcześniej odłączyłem z instalacji przewód fazowy od zamykania i wszystko działało jak powinno. Poniżej dołączam szkic tego co chcę zrobić
Przedstawia on rolety w fazie otwierania, a te zygzaki na przekaźnikach oznaczają, że przekaźnik jest zwart. Odnośnie terminologii elektrycznej, zgadzam się z Tobą  Nie jestem z wykształcenia elektrykiem, a hobbistą, więc błędy mogą się zdarzać
Czyli jednak mój "wynalazek" jest w porządku i powinno działać... Czekam teraz na przesyłkę z przekaźnikami i innymi elementami.
Jeżeli mogę pozwolę sobie na mały OT:
Czy macie jakiś sposób na nieschodzące się profile klimatyzacja montaż rolety po zamknięciu? W jednym miejscu pozostaje mi szpara   . Gdzieś słyszałem,  kli  że można podważyć śrubokrętem, ale chyba zrobiłem jeszcze gorzej. Może smar w sprayu?
Jeszcze jedno: Jeżeli dobrze rozumiem, potrzebuję 6 przekaźników, gdzie na każdy silnik rolety przypadną dwa. Zasilanie przekaźnika podłączam do plusa z centralki (np. otwierania), a wyjście NO do fazy 230v oraz sterowania silnika. Tym sposobem w trakcie otwierania/zamykania odwrotna faza sterowania (np. zamykanie) do danego cyklu (np. otwierania) ma być odłączona od każdej rolety. Dobrze rozumiem?musisze zakupić przekaźniki RCS4 polskiej produkcji.
U mnie działa bez problemu. Do każdej rolety potrzebujesz jeden i jeżeli chcesz zbiorczym przyciskiem zamykać wszystkie to do tego przycisku również potrzebujesz.
Tu jest wszystko opisane - możesz złożyć również tam zamówienie. Z tego co widzę, te przekaźniki są dość rozbudowane (mają np. system podtrzymujący), a mi nie potrzeba tak rozbudowanych, bo mam już centralkę Troszkę dużo, zamówiłem już 6 przekaźników na 250v więc będę miał trochę zabawy z przeróbką i lutowaniem, ale mam nadzieję, że będzie działać. Cena z przesyłką wyszła niewiele więcej od tego modułu, ale musiałem jeszcze dokupić płytkę pcb uniwersalną i listwę zaciskową ale każdy biegun rolety będzie odseparowany osobnym przekaźnikiem, tak więc do rolety będzie dochodził tylko jeden plus, a drugi nie będzie w "obiegu", tak że nie będzie na drugiej fazie pojawiało się napięcie jak jedną z rolet wyłączy krańcówka. Mam nadzieję, że to pomoże..
Jaka jest ich cena? Nie mogę znaleźć nigdzie informacji.Np. trzy przekazniki które muszą być zwarte tak długo aż krańcówki każda z nich odłącza-czyli przez ten czas na przekaznikach masz te wszystkie silniki spiete razem tak jakby tych przekazników wogóle nie było.
Zastanawiam się nad przekaźnikami montowanymi do płytki pcb, oraz płytką uniwersalną do nich...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz